Home Access All ArtsTheater “Περιμένοντας τον Γκοντό “- Ο Σπύρος Παπαδόπουλος ζει στο Μπεκετικό σύμπαν!

“Περιμένοντας τον Γκοντό “- Ο Σπύρος Παπαδόπουλος ζει στο Μπεκετικό σύμπαν!

by GSTQ

Αυτό το καλοκαίρι ο Σπύρος Παπαδόπουλος με μία ομάδα εξαιρετικών ηθοποιών ετοιμάζεται για περιοδεία με το έργο “Περιμένοντας τον Γκοντό” του Samuel Beckett κάνοντας πρεμιέρα στις 15 Ιουλίου στο θέατρο Βράχων στο Βύρωνα.Την σκηνοθεσία υπογράφει ο Γιάννης Κακλέας.

Το αριστουργηματικό έργο του Samuel Beckett,του σημαντικότερου,θεατρικού συγγραφέα του καιρού μας,παραμένει συγκλονιστικά επίκαιρο,μέσα από την αφοπλιστική του αλήθεια σχετικά με την προσπάθεια του ανθρώπου να λύσει το αίνιγμα της ίδιας του της ύπαρξης. Δύο επιζήσαντες μοναχικοί χαρακτήρες, περιμένουν, μετέωροι σε ένα έρημο τοπίο, μιλούν, αστειεύονται, παίζουν, σιωπούν και περιμένουν.Ο Γκοντό υποσχέθηκε πως θα ’ρθει.Είναι ψευδαίσθηση;Θα κρατήσει την υπόσχεση του; Υπάρχει και δοκιμάζει την πίστη τους; Ή μήπως αδιαφορεί και τους έχει ξεχάσει;Οι μοναχικοί αυτοί άνθρωποι κάνουν τα πάντα για να περάσουν όσο πιο ευχάριστα μπορούν τον χρόνο που τους απομένει ελπίζοντας ότι ο Γκοντό θα έρθει και θα απαντήσει σε όλα τα υπαρξιακά ερωτήματα που τους απασχολούν.Το “Περιμένοντας τον Γκοντό” παραμένει πάντα τολμηρό και σύγχρονο.Ο Samuel Beckett με αυτό το έργο διαπραγματεύεται την ανθρώπινη ύπαρξη με κατανόηση και χιούμορ γράφοντας μια κωμωδία που παρωδεί την τραγωδία του ανθρώπινου είδους από την εμφάνισή του σ΄αυτό τον κόσμο μέχρι και σήμερα.

“En attendant Godot” (1948) είναι ο τίτλος του θεατρικού έργου,στο οποίο οι χαρακτήρες περιμένουν έναν άνθρωπο που δεν έρχεται ποτέ. Η απουσία αυτή του Γκοντό έχει αποτελέσει το θέμα για πάμπολλες ερμηνείες από την πρώτη του θεατρική παρουσίαση.Στην αγγλική του μετάφραση από τον ίδιο τον Beckett,το έργο έχει υπότιτλο “τραγικωμωδία σε δυο πράξεις”.Το έργο αποτελεί έκφραση του Θεάτρου του παραλόγου.

Δυο άνδρες,ο Βλαντιμίρ κι ο Εστραγκόν, συναντιούνται κοντά σε ένα δένδρο. Συζητάνε για διάφορα θέματα και ανακαλύπτουν ότι περιμένουν έναν άνδρα,που ονομάζεται Γκοντό. Όσο περιμένουν, εμφανίζονται άλλοι δυο, ο Πότζο και ο Λάκι: ο πρώτος πηγαίνει στην αγορά για να πουλήσει το δεύτερο, που είναι δούλος του. Ο Πότζο συζητάει με το Βλαντιμίρ και τον Εστραγκόν όσο ο Λάκι τους διασκεδάζει και στη συνέχεια φεύγουν. Στη συνέχεια, εμφανίζεται ένα αγόρι που λέει στο Βλαντιμίρ ότι είναι αγγελιαφόρος του Γκοντό: ο Γκοντό δε θα ‘ρθει σήμερα, αλλά σίγουρα θα έρθει αύριο. Αφού φύγει το αγόρι, οι δυο άνδρες αποφασίζουν να φύγουν, αλλά δεν μετακινούνται καθώς πέφτει η αυλαία.

Το επόμενο βράδυ, ο Βλαντιμίρ κι ο Εστραγκόν συναντιούνται ξανά κοντά στο δέντρο περιμένοντας τον Γκοντό… Tο έργο έχει δεχθεί πολλές ερμηνείες και συζητήσεις για την ταυτότητα του Γκοντό. Μια ερμηνεία είναι ότι πρόκειται για την αγγλική λέξη God (θεός) και τη συχνή γαλλική κατάληξη -ot, κάτι που θα έδινε μια μεταφυσική διάσταση στο έργο. Οι δυο χαρακτήρες περιμένουν την άφιξη μιας υπερβατικής φιγούρας που θα τους σώσει, αλλά δεν έρχεται ποτέ. Ο ίδιος ο Beckett πάντα αρνιόταν αυτή την ερμηνεία, ενώ σε επιστολή του το 1952 ανέφερε ότι ούτε ο ίδιος είχε σκεφτεί ή γνώριζε “ποιος είναι ο Γκοντό”.

 

You may also like