“Αν κάποιος σημείωνε πάνω σε ένα χαρτί όλες τις διαδρομές που διήνυσα και τις ένωνε μεταξύ τους με μία γραμμή, θα σχεδίαζε ενδεχομένως έναν Μινώταυρο” έλεγε στα 1923 ο Πικάσο.

Όπως και άλλοι μοντέρνοι καλλιτέχνες, ο Πικάσο γοητεύτηκε από τη μυθολογία και την αρχαία ελληνική τέχνη, μολονότι δεν επισκέφθηκε ποτέ την Ελλάδα.Στα πλάσματα της τέχνης και της μυθολογίας,στον Μινώταυρο ή τον Κένταυρο Νέσσο, αναζήτησε,τις μορφές μέσα από τις οποίες μπορούν να εκφραστούν οι ορμές του ασυνείδητου, κι όταν ο Πικάσο θέλησε να αποτυπώσει στο έργο του τους φόβους για τη φρίκη του πολέμου, του Ισπανικού Εμφυλίου ή του Β’ Παγκόσμιου,πάλι στον Μινώταυρο και τα μυθολογικά τέρατα κατέφυγε.

Αυτή τη σχέση του έργου του Πικάσο με την ελληνική αρχαιότητα επιδιώκει να φωτίσει η έκθεση “Πικάσο και αρχαιότητα. Γραμμή και πηλός”, που φιλοξενείται στο Μουσείο Κυκλαδίτικης Τέχνης. Παραθέτοντας 68 κεραμικά και σχέδια, καθώς και έναν πίνακα του μεγάλου Ισπανού, με ισάριθμα ομόθεμα αρχαία αντικείμενα, επιχειρεί έναν ακόμη “Θεϊκό διάλογο” μεταξύ της αρχαίας ελληνικής και της μοντέρνας τέχνης.

Η έκθεση,θα παραμείνει ανοιχτή στο κοινό μέχρι και τις 20 Οκτωβρίου.

Picasso Méditerranée 2017-2019, μια πρωτοβουλία του παρισινού Musée Νational Picasso.