Ένα μικρό αγόρι γεννιέται το 1908 στην Τιθορέα Λοκρίδος. Ο πατέρας του είναι γιατρός, αλλά έχει αρκετές κινηματογραφικές αίθουσες στην Αθήνα. Η πιο θρυλική και αγαπημένη του μικρού Φιλοποίμενα είναι το θερινό σινεμά “Αλκαζάρ”. Παράλληλα με τις σπουδές του είναι πάντα εκεί, πίσω από τις μηχανές προβολής να κοιτάει το καρβουνάκι να καίγεται και να δίνει ζωή στην έβδομη τέχνη. Μελετάει επίμονα φυσική, οπτική και μηχανική και ως το τέλος της ζωής του θα έχει πάντα το αγαπημένο του κατσαβίδι στην τσέπη, για να συνθέσει και να επιδιορθώσει τις αγαπημένες του μηχανές. Δημιουργεί το πρώτο μηχάνημα ήχου και το 1938 μαζί με μια σπουδαία ομάδα κινηματογραφιστών, ξεκινάει να γυρίζει στο Καλαμάκι την πρώτη ελληνική ομιλούσα ταινία “Το τραγούδι του χωρισμού”.


Το 1940 αποκτάει ένα τριώροφο σπίτι στην οδό Στουρνάρα και εκεί θα μείνει με την αγαπημένη του Τζέλλα Βανάκου. Σε ένα μήνα οι Ιταλοί κηρύσσουν τον πόλεμο.Ο Φίνος συγκροτεί συνεργείο λήψεων επίκαιρων και φεύγει για το Αλβανικό Μέτωπο. Εκεί θα καταγράψει τον ηρωισμό και τις νίκες των Ελλήνων στρατιωτών.Τον Απρίλιο οι Γερμανοί καταλαμβάνουν την Αθήνα. Σταματάνε όλους τους οπερατέρ και καταστρέφουν τα στούντιο. Εκείνος θα σώσει αρκετά ιστορικά ντοκουμέντα. Πουλάει τα περισσότερα περιουσιακά του στοιχεία και σε ένα χρόνο καταφέρνει να γυρίσει την πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους “Η φωνή της καρδιάς”. Ο Αιμίλιος Βεάκης είναι ο πρωταγωνιστής της ταινίας σε μια θριαμβευτική επιτυχία.

Στις αρχές του 1944, οι Γερμανοί συλλαμβάνουν τον Φίνο και τον πατέρα του, ο οποίος τροφοδοτεί αντιστασιακά τμήματα με σιτάρι και κριθάρι από τα κτήματά του στην Κωπαϊδα. Καταδικάζονται σε θάνατο.Ο πατέρας του εκλιπαρεί να σωθεί το παιδί του, και ο Φιλοποίμην αποφυλακίζεται με τον όρο “εθελουσίας δωρεάς της περιουσίας του στις δυνάμεις της κατοχής”. Λίγο αργότερα οι Γερμανοί θα κρεμάσουν τον πατέρα του.
Ο Φίνος αφιερώνεται στην 7η τέχνη, και η δουλειά του θα γίνει η ζωή του. Είναι εκείνος που θα γράψει χρυσές σελίδες στον ελληνικό κινηματογράφο, και ο απόλυτος δημιουργός του. Δημιουργεί το θρυλικό λογότυπο FF και γίνεται ένα εθνικό κεφάλαιο στην πολιτιστική ζωή του τόπου μας. Δημιουργεί ασπρόμαυρες αλλά και έγχρωμες ταινίες. Δραματικές ταινίες, κωμωδίες και musical. Η παραγωγή θα φτάσει και τις 15 ταινίες τον χρόνο.
Δημιουργεί μεγάλους πρωταγωνιστές και πρωταγωνίστριες, που γίνονται πραγματικά είδωλα και με μια μεγάλη ομάδα σκηνοθετών, σεναριογράφων και κινηματογραφικών τεχνικών αφήνουν μια παρακαταθήκη που στην καρδιά των Ελλήνων έως τις μέρες μας θα είναι ο αγαπημένος και ίσως ο μόνος πραγματικός ελληνικός κινηματογράφος.


Με την μεταπολίτευση και το κλίμα απαξίωσης του ελληνικού κινηματογράφου καθώς και τον θρίαμβο της τηλεόρασης, οι αίθουσες θα ερημώσουν. Ο Φίνος αρνείται να κάνει τηλεόραση και η αυλαία θα πέσει το 1976. Ο πατριάρχης του ελληνικού κινηματογράφου φεύγει από την ζωή ένα χρόνο μετά, χρεωκοπημένος. Θα είναι όλοι εκεί. Μικροί και μεγάλοι. Θα βυθίσει στην θλίψη την εθνική Αλίκη Βουγιουκλάκη, τη μοναδική αληθινή ελληνίδα star που πέρασε ποτέ, την Ζωή Λάσκαρη που λάτρεψε και ήθελε να υιοθετήσει, την Τζένη Καρέζη, τον Λάμπρο Κωνσταντάρα, τον Νίκο Κούρκουλο που θα σηκώσει το φέρετρο στους ώμους του, μαζί με άλλους πρωταγωνιστές.
Η σύζυγός του ήταν πάντα κοντά του και τον στήριξε όσο κανείς. Όταν έφυγε, εκείνη αντιμετώπισε τα πάντα με αξιοπρέπεια, έως το τέλος που έπασχε από άνοια. Μια άνοια που της έδινε την ψευδαίσθηση ότι είναι δίπλα στον αγαπημένο της, που περπατάει στα θρυλικά κινηματογραφικά studio και τις νύχτες κοιμάται στην αγκαλιά του.
Ο ίδιος θα λέει πάντα “Στο τέλος μιλάει το πανί”. Το καλοκαίρι του 2019,στο θέατρο “Άλσος” που θα επαναλειτουργήσει μετά από πολλά χρόνια, ο Μιχάλης Ρέππας και ο Θανάσης Παπαθανασίου έγραψαν ένα έργο αφιέρωμα στην ζωή του. Παλιοί και νέοι πρωταγωνιστές θα είναι εκεί, για να ζωντανέψουν μια ολόκληρη εποχή και να μας μεταφέρουν στα θρυλικά studio της Finos Films!

Eleana Manousogiannaki