“Για εμένα, η μετατροπή ενός πίνακα του Piet Mondrian σε φόρεμα είναι σαν ξαφνικά το περιεχόμενο του καμβά να αποκτά κίνηση και το ρούχο να συναντά την απόλυτη ισορροπία.”, δήλωσε κάποτα ο Yves Saint Laurent και η τέχνη άπλωνε τα πόδια της στα νερά της μόδας με χάρη και τόλμη. Αφιερωμένη στα θρυλικά φορέματα Mondrian και στη συνεργασία του οίκου με την Claude Lallane, το Musée Yves Saint Laurent στο Παρίσι παίρνει μέρος στον ατέρμονο διάλογο μόδας-τέχνης μέσα από μια έκθεση “Νew Display for the Collections”.  Έως 31/12/2019

Η παραμονή του Piet Mondrian για περίπου δύο χρόνια στο Παρίσι το 1912, σημαδεύτηκε από την επαφή του με το έργο του Georges Braque , του Picasso αλλά και του Paul Cézanne και είναι πραγματικά πολύ σημαντική η επίδραση που ασκούν οι συγκεκριμένοι ζωγράφοι στο προσωπικό του έργο. Τα έργα του σταδιακά αποκτούν πιο έντονα γεωμετρικά χαρακτηριστικά ενώ τείνουν να γίνουν περισσότερο αφηρημένα, χρησιμοποιώντας στοιχεία του κυβισμού, χωρίς όμως να τον υιοθετεί πλήρως.

Ο Mondrian επιστρέφει στο Παρίσι το 1919 – 1938 καλλιεργώντας ένα προσωπικό και αναγνωρίσιμο καλλιτεχνικό ύφος. Οι πίνακες αυτής της περιόδου χαρακτηρίζονται από το γενικότερο ύφος του νεοπλαστικισμού και αποτελούν αφηρημένες γεωμετρικές συνθέσεις, όπου κυριαρχούν λεπτές, μαύρες, οριζόντιες ή κάθετες γραμμές σχηματίζοντας ένα είδος πλέγματος που διακόπτεται από την παρουσία έγχρωμων γεωμετρικών όγκων, συνήθως παραλληλόγραμμες ή τετραγωνικές επιφάνειες. Ένα σημαντικό στοιχείο της ιδιαίτερης τεχνοτροπίας του, είναι ο μινιμαλισμός και η απλοϊκότητα των νέων συνθέσεων.