Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι κάποτε δούλευε στη σκιά μόνη της, ότι είχε την πρώτη    της έκθεση στη Νέα Υόρκη, το 1938, και ότι η Vogue προτίμησε να την ονομάσει “Madame Diego Rivera.” Δεν μπορεί να υπάρξει καλλιτέχνης σήμερα τόσο διάσημος όσο η Frida Kahlo. Σίγουρα  καμία γυναίκα στην ιστορία της τέχνης δεν έχει αυτή τη λαϊκή αναγνώριση. Fridamania!

Τα ρούχα είναι καθοριστικά για τον μύθο που δημιούργησε η  Kahlo.  Τόσο το κοσμήματά της όσο και τα κορσέδες της ευθυγράμμισης της σπονδυλικής στήλης – η Kahlo είχε ένα τροχαίο ατύχημα ως έφηβη. Μήπως τα ρούχα της έχουν το βάρος της τέχνης, ή είναι απλά τόσο βιογραφικά; Το ιδιαίτερο, αυθεντικό στυλ της, έχει ενισχύσει τη θέση της στη τέχνη σε μεγάλο βαθμό τις τελευταίες δεκαετίες.

Το πραγματικό της επίτευγμα, εκτός από την μοναδική της τέχνη, τη διακόσμηση του σπιτιού της και το στυλ της, ήταν η ικανότητά της στις  δημόσιες σχέσεις, οποία την κάνει για καλή ή κακή της τύχη, μια σωστή εικόνα για την εποχή  μας – που έρχεται σε απόλυτη αντίθεση με τις κομμουνιστικές πεποιθήσεις της και τη σημερινή παγκόσμια βιομηχανία Frida.

Ο Kahlo γεννήθηκε το 1907 στη συνοικία  Coyoacan της πόλης του Μεξικού, σε ένα νεόκτιστο σπίτι που ονομάζεται Casa Azul. Στα 6, αρρώστησε από την πολιομυελίτιδα. Στα 18, ένα ατύχημα κατέστρεψε την σπονδυλική στήλη της και έκανε το δεξί της πόδι “κομμάτια”. Στην πρώτη της φωτογραφία λίγους μήνες μετά το ατύχημα, φορά ένα μακρύ, σκούρο φόρεμα από μετάξι και κλείνει ένα βιβλίο στα χέρια της, τα μαλλιά της είναι τραβηγμένα πίσω. Το δεξί της πόδι, βρίσκεται μισό κρυμμένο…Το 1929 παντρεύτηκε τoν Diego Rivera, έναν από τους πιο αναγνωρισμένους μοντερνιστές ζωγράφους στον πλανήτη.

Ο Rivera αγαπούσε που η νεαρή γυναίκα του, ντυνόταν με τα ρούχα της Tehuana, ήταν μια επίπληξη προς την μπουρζουαζία της πρωτεύουσας. Ωστόσο από τις φωτογραφίες και τα ρούχα που βρέθηκαν στο σπίτι της, αποδεικνύεται ότι η Kahlo “ευνόησε” τα όμορφα σύνολα – τα ριγέ σάλια πάνω από τις λευκές δαντελωτές μπλούζες, τα σορτς με τα υφαντά λουλούδια μεταξιού, τις καναρινί φούστες και το indigo χρώμα.

Οι μακριές φούστες κάλυπταν το “χαμένο” δεξί πόδι της, το οποίο τελικά ακρωτηριάστηκε, ενώ οι χαλαρές μπλούζες έδωσαν “μια ανάσα” στους κορσέδες και στις τιράντες που φορούσε για να διατηρήσουν την σπονδυλική στήλη της – είχε κάνει πολλές εγχειρήσεις. Ένα χαλύβδινο στήριγμα, εξοπλισμένο με δερμάτινα λουριά –  ωθούσε πίσω τους ώμους της, φορεμένο πάντα κάτω από το Tehuana φόρεμα της :”Η εμφάνιση μπορεί να εξαπατά….”Τα ρούχα, καθώς και τα κορσέδες και τα κοσμήματα, ανακαλύφθηκαν το 2003 σε ένα μπάνιο στο σπίτι της Casa Azul, όπου γεννήθηκε, εργάστηκε και πέθανε το 1954, σε ηλικία 47 ετών.

“Frida Khalo:Appearances can be deceiving ” – Brooklyn Museum